Succesvol en enthousiaste reacties van de deelnemers
Er deden 75 organisaties mee met de Beursvloer Hilversum 2016, die op donderdag 14 april plaatsvond in het Muziekcentrum van de Omroep (MCO). Er waren 170 personen aanwezig. Een unieke gelegenheid om Hilversumse ondernemingen, burgerinitiatieven, maatschappelijke organisaties, verenigingen, scholen en overheid met elkaar in contact te brengen en te verbinden.

Foto: Arthur de Mie
Notaris Toon Steendijk van Van Hengstum Stolp Netwerknotarissen kon bij het sluiten van de Beursvloer in 2016 als eindscore bekendmaken dat er 77 matches met gesloten beurs waren gemaakt, die vooralsnog een totaalbedrag van circa €62.000,– vertegenwoordigen.
Het belangrijkste doel van de maatschappelijke beursvloer is om zakelijke en maatschappelijke organisaties met elkaar te verbinden door met elkaar matches te maken met gesloten beurs of om het gesprek aan te gaan voor een nadere kennismaking / samenwerking.
De beursvloermiddag startte met een speed date sessie voor een eerste kennismaking; daar werd gelijk al de basis gelegd voor de eerste matches. Na een toespraak, opende Wethouder Arjo Klamer vervolgens de beursvloer met een slag op de gong waarna het handelen kon beginnen.
Een paar reacties van deelnemers 1)‘Geweldige manier om in korte tijd kennis te maken met veel nieuwe mensen en organisaties. Iedereen is gretig, wil graag contact en wil graag samenwerken. Geeft veel energie.’ 2) ‘Er komen goeie matches tot stand! Goed initiatief!

Foto: Eric van der Vegt
Het MCO Gebouw was die middag de plek waar ondernemers, burgerinitiatieven, sport-, muziek-, spelverenigingen en maatschappelijke organisaties elkaar ontmoetten om matches te maken met gesloten beurs. Er werd gehandeld in kennis, diensten en producten.
Meedoen is leuk, inspirerend en de ideale gelegenheid om lokaal te netwerken; je maakt kennis met andere organisaties dan te doen gebruikelijk in je dagelijkse werkzaamheden. Hierdoor kunnen er ineens deuren open gaan, die daarvoor gesloten leken. Bovendien betekent meedoen, dat je een maatschappelijke betekenis geeft aan je organisatie.
Vraag en aanbod van de deelnemers komen samen en er wordt een MATCH gerealiseerd.

Matchmakers De
matchmakers kennen hun weg binnen maatschappelijk en zakelijk Hilversum
en helpen bij het contact leggen en sluiten van matches.
Dit jaar treden op als matchmaker:
deze lijst wordt later bekendgemaakt.